21 Kasım 2016 Pazartesi

'El Çizersen Herşeyi Çizersin'

Çizim kursuna yağlı boya için başlamamıştım. Ama hocamızın ilk hedefi bize karakalem tekniklerini öğretip bizleri çizer hale getirdikten sonra yağlı boyaya geçiş yapmaktı. Yağlı boya hakkında en ufak fikrim bile yokken şuan bu kadar aşığı olmamı gerçekten bende pek anlamlandıramıyorum. 
Kursta karakalemde el ve ayak çizimlerine geçtiğimizde açıkcası pek ilgimi çekmedi. Hocamız herkese el fotoğrafı olan kağıtlar dağıttı ve çizmemiz istendi. Verilen kağıdın aynısını çizdim ve baya eğlenceli geldi. Kurs hocam da çizimimi gördükten sonra bana 'el çizersen herşeyi çizersin' demişti. Zaten yağlı boyaya ilk geçişimde o eller sayesinde oldu. En altta onu da paylaşıyor olacağım. Şimdi sizler içinde hem kendi çizdiğim ilk elleri ve farklı açılardan çizebileceğiniz elleri paylaşacağım. 

-İlk önce daha az gölgeli eller
İlk önce el kalıbını çizmeyi öğrenin. Fotoğraflar sizlere çok yardımcı olur ama daha basit bir yöntem var: kendi eliniz. Kendi elinize bakıp çizebilirsiniz...

-Bir şeyler tutan eler
Böylece yalnızca el çizmiş olmazsınız, elleri nesnelerle birleştirin. 

-Eller ile İlk Yağlı Boya Tablom

El çizimimi geliştirdikten sonra hocamın önerisiyle yağlı boyaya başladım. Bir anda kalemden fırçaya geçiş yaptım. Elleri iyi çizdiğim için ilk tablomda tabiki Michelangelo'nun 'Tanrının Yaratılışı'  tablosundaki eller oldu. Demet yavaş başlasaydın keşke biraz diyebilirsiniz bende öyle dedim çünkü. Ama ilk tablomu kendi yaratıcılığıma bırakmak daha kötü sonuçlanabilirdi benim için. Tuval üzerine elleri çizip boyamak çok da zorlamaz beni diye düşündüm ve başladım çizmeye. Asıl keyifli kısmı tabiki boyamak oldu benim için. Bu kadar keyif aldığım bir şeyi gerçekten daha önce yapmamıştım ve bu tablodan sonra karar verdimki yağlı boyayı asla bırakmam. 
Renk tonları en zor kısım oldu benim için çünkü her kısım farklı renk ve bir rengi tutturmak öyle kolay bir şey değil. Bir de fotoğrafa bağlı olduğunuz için onunla aynı renkleri tutturmak gerçekten zor. 

Yukarıdaki resimde ilk katı boyanmış hali alttaki resim ise ikinci katı boyanmış ve gölgeler daha yoğun verilmiş son hali.
Yağlı boya maceramı ve öğrendiğim herşeyi sizlerlerle 'Yağlı Boya' başlıklı yazımda paylaşıyor olacağım. Kendinize iyi bakın...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder