24 Ekim 2016 Pazartesi


Karakalem Portre çizmek

Yine en sevdiğim bölümlerden birisi; Portre çizmek. Çizmesinin zevkli olduğu kadar da zor kendileri. Kendi kendime çizim öğrenirken hep yüzdeki her bölümü hemen çizmeye çalışırdım gözden dudağa dudaktan buruna atlardım. Tamam oluyordu ama asıl tekniği bu değil. İlk önce göz çizerek kendini geliştirmek daha sonra burun daha sonra dudak ve diğerleri..  Ama tabiki kafa oranlarını unutmamak lazım. Ancak bu bölümde ilk önce yüzdeki organları çizmeyi anlatacağım.

                                                                     Göz Çizimi;


Kursa başladığımda sanırım ilk çizdiğim şeylerden biriydi bu resim. Farklı açılardan gözler. Ben sebepsiz bi şekilde 'yandan kapalı olan ufak göz de çok zorlanmıştım. En alttaki yaşlı çift gözü ise en çok sevdiğimdi ve zorlanmamıştım.
Hangisinden başladığınızın bi önemi yok ama çift gözler biraz daha zorlayabilir. Çünkü bakışları aynı noktaya vermek oldukça zor. Ben kalemle ya da cetvelle eşitleyip yapardım siz de öyle yapabilirsiniz.


Bence hangi sıradan başladığınızın bir önemi yok. Ama birçok insanın hatta baya birçok insanın kolayına gelen bu aşama aşama yöntemler biraz daha sizi zorluktan uzaklaştırıyor. Burda da gördüğünüz gibi bi resmi canlı gösteren gölgedir. Bu yüzden her zaman elinizi hep hafif tutmak zorundasınız. En narin en az renk verecek şekilde çünkü daha sonra koyulaştıracaksınız. Göz bebeğine göre göz ü çizmenizi tavsiye ederim çünkü benim karılaştığım en büyük sorunlardan biri göz içine göz bebeğini sığdıramamaktı. Daha sonra göz bebeğini çizip etrafını çerçeveleyince tam oturduğunu anladım.

Burun Çizimi;


Bu da burun çizmem için elime tutuşturulan kağıt. En kolay gözüken en zor kısım. Burun ucu gerçekten milimetrik çizimlerle birebir oluyor. İlk çiziminizde benzememesi çok normal. Ben gözleri tek seferde benzetmiştim fakat burun öyle değil biraz zorluyor. Benim tavsiyem ölçerek çizmeyin ne kadar çok resme bakıp kağıda dökerseniz o kadar iyi. 



Yine üstteki resimde zorlanırsanız ilk öce aşama aşama deneyip daha sonra direk çizmeye başlayabilirsiniz.



Dudak Çizimi; 


Asıl birleştirmeyi bu resimle öğreniyorsunuz. Burun ve dudak arasındaki mesafeyi öğrenmek çok önemli. Dudak çukuru size yardımcı olacaktır. Ayrıca burun gölgeleri de çok önemli. Resminizi ortaya çıkaran o olacaktır. Çizdiğiniz resimlerde mükemmel dudak ve burun olmaması çok önemli. Çünkü mükemmel dudak veya burun çizmek gerçekten çok basit belirli bir kalıp aklınızda vardır. Ama asıl sizi geliştiren bunlar olacaktır. Bu resmi çizdikten sonra kendiniz de farklı dudak ve burunları birleştirmeyi deneyebilirsiniz. Ya da bir fotoğraftan bakarak çizebilirsiniz.



Bu aşamaları tek tek çizerseniz komple portre çizmeniz daha da kolaylaşacaktır. Bir sonraki yazımda basit portreleri, tekniklerini ve kafa çizmeyi sizinle paylaşacağım kendi çizimlerimle birlikte. Takipte kalın..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder