10 Ekim 2016 Pazartesi

Çizmeye Başlarken...

Çok değil 3 yıl önce başladım resim çizmeye. Tabi ilk kalemi elime alışım 3 yıl önce değil, hayatımın her zamanında bişeyler çizerdim ama bunu daha profesyonelliğe taşımak aklıma 3 yıl önce geldi. Bu kadar yetiyor derdim ama bir zaman sonra yetmedi. Yağlı boya yapmak isterdim hep ama cesaret edemezdim. 'Tamam çiziyorsun ama orada dur demet' diyen içimdeki sesi en sonunda durdurmayı başardım. Çizimimi daya iyiye taşıyıp yağlı boyaya başlamaya karar verdim .


Karakalem çizmeye en başından başladım. 'Benzedi işte' değilde 'aynısı oldu' diyene kadar çalıştım. Hala birebir çiziyorum tabiki diyemem ama kendimi en son noktaya kadar zorluyorum.

Bir ressamla tanıştım ve onun düzenlediği kurslara gitmeye başladım yağlı boyaya adım atmak için. Tabiki yine karakalemle başlıyorsunuz işe. Çizimi en geliştiren şeyin bir nesneye bakarak çizmek olduğunu söyledi bana. Ben genellikle bir resme bakarak çizmeyi seviyordum çünkü mükemmel bir karakaleme bakarak mükemmel çizebilirdim ama bir nesneye nereden bakarsam bakayım mükemmel olmuyordu. Aynı yerde saydığımı anlayınca yöntem değişikliğine bende 'evet' dedim.


İlk defa çizecekseniz kendinize 2B, 3B, 4B kalem alarak başlayabilirsiniz. Tek kalem yetmez     mi derseniz tabiki yeter ama her gölge ayrı tondur ve sert gölgeyle en yumuşak gölgeyi ayırt etmek böyle daha kolay olabilir. Direk bir A4 kağıdına çizerek de başlayabilirsiniz ama daha profesyonel olsun derseniz kabartmalı çizim defterlerinden alabilirsiniz. Bu defter ile resim daha profesyonel gözükür ve kalem daha iyi dağılır. 





Nesneye bakarak ya da resime bakarak



Gölgeleri ışıkları en iyi anlamanın yolu bir nesneye bakarak çizmek. Ayrıca nesnenin bir tarafında durmalısınız biraz sağdan bakayım ya da biraz soldan bakayım derseniz en kötü resim ortaya çıkar. Bir yönden baktığınızda gölge sabit, ışık sabit olur. Bunu sıkıcı bulursanız resime bakarak çizmeye başlayın hem hayal kırıklığına uğramamış olursunuz hem de motive olursunuz. Ben ilk önce bakarak çizmeye başladığımda çizmeyi bırakmayı bile düşündüğüm için bununla başlamak daha iyi olabilir. Bunun için de bir kitap önerebilirim sizlere, teknik öğrenmek ve en başından başlamaya karar veren kişiler için. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder