29 Aralık 2016 Perşembe

Yağlı Boya Hikayem ve İlk Tablolarım

Hayatıma geç girdiği için üzüldüğüm konulardan bir tanesi. Ama geç olsun güç olmasın değil mi?
Yağlı boya şu sıralar beni en çok mutlu eden hobim, yani o karakalem kursuyla karşılaşmasaydım gerçekten bir yanım eksik kalırmış.
Karakalem yapmayı çok seviyordum ama kursta hocamız yağlı boyadan bahsedince direk heyecanlanmıştım. Resmen karakalem bitse de yağlı boyaya geçsem dire çırpınıyordum. Nihayet karakalem maceram bitti ve yağlı boyaya geçtim. Hocamın yardımıyla ilk tablom olan eller tablomla başlamıştım. 50x70 boyut tuvalle başladım. İlk başlarda 50x70 aşırı büyük hocam be yapamam dedim ama şimdilerde 100x70 küçük daha büyük istiyorum dediğim zamanlara geldi. :))
Boyalarla tanıştım, en önemlisi renk karışımlarından, ton tutturmaları öğrendim. Bu konu en önemli konulardan kesinlikle ama yapa yapa öğrenilecek bir şey olduğunu düşünüyorum. Fırçalarla tanıştım, kesik fırçaların netliliğiyle kedi dilinin rahatlığıyla.

1
2
34

5

Bunlardan en zorlandığım 4 ve 5 numara oldu, gerçekten geçişli resimler aşırı derecede zorladı beni. Artık bir süreden sonra kolunuzu hissetmiyorsunuz.:) 
İlk resmim Tanrı'nın Eli tablosu hocamla beraber seçtiğimiz için sanırım biraz daha yapabileceğim bir şey seçtik ve çok zorlanmadım, ama ben gittikçe zor resimlere kayınca süre de uzadı. 
Ama bende hepsinin yeri apayrıdır. Herbirinde farklı bir şey öğrendim farklı şeyler yaşadım. O son boyayacağınız yer kaldığında size mutluluğu anlatamam. Başarmışlık hissi sanırım herşeye değer. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder